Safari - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 Maart 2014 | Nederland, Nederland

Maandag was dan eindelijk de dag van de safari! Dit zouden we samen gaan doen met onze buddies. We waren deze dag al om 7 uur op school, maar het bleek dat onze buddies nog lang niet klaar waren en dat de bus er nog niet was. Uiteindelijk hebben we 1,5 uur gewacht totdat we eindelijk met de bus naar de safari konden gaan.

De busreis duurde meer dan 2 uur, maar het was het wel waard. Eenmaal aangekomen bij de safari kregen we eerst wat te eten. Rond half 2 gingen we dan eindelijk de jeep in. Ik zat helemaal aan de buitenkant. onze eerste stop was bij de leeuwen, waar we maar vijf meter vanaf stonden. Ze bleven gewoon zitten en deden helemaal niks.

Daarna zijn we naar de buffalo's en neushoorns gegaan. De neushoorn bleef in tegenstelling tot de leeuwen totaal niet op z'n plek zitten. Hij kwam naar de jeep toegelopen en ging met z'n kop tegen de jeep aan duwen, totdat hij wist dat het goed was. Dit was volgens de ranger normaal. Toen we na een tijdje de weg weer op moesten stond de neushoorn daar. Hij blokkeerde de weg. Aan de ranger was te merken dat dit niet goed was en de neushoorn zag je twijfelen of het ging aanvallen of niet. Uiteindelijk beukte hij twee keer tegen de jeep op (die gelukkig bleef staan). Dit was toch wel aardig eng aangezien ik ontzettend dichtbij zat.
Natuurlijk hebben we ook olifanten gezien!

Na de safari gingen we weer terug naar huis om te eten en uiteindelijk lekker te slapen...