Table mountain - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu Table mountain - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu

Table mountain

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 Maart 2014 | Nederland, Nederland

Zondag zijn we weer naar cape town gereden en dit keer voor de tafelberg. Om op de tafelberg te komen moesten we met zo'n liftje (skilift-achtig) omhoog. Door de hop-on, hop off bus werden we op dit punt afgezet. Helaas deden mijn oortjes het niet, dus heb ik niet zo veel van de tour meegekregen. Helaas was het precies vandaag slecht weer, waardoor er wolken boven de tafelberg hingen en er eigenlijk geen uitzicht was vanaf de top. Toch besloten we om de tafelberg op te gaan en juist door de mist zag het er heel spooky uit!

Samen met Anne, Justin en Stefan ben ik rond gaan lopen op de tafelberg. Het idee was om niet al te ver te gaan omdat de mist zo dik was, dat je niet zo goed zag waar je vandaan kwam en waar je uberhaupt heen ging. Toch waren we verder gelopen dan we van plan waren, waardoor we niet meer wisten hoe we terug moesten komen, Doordat er op het begin van ons rondje een punt was met een soort van kompas wist ik nog dat we richting het noord-westen moesten lopen. Door het kompas op Justin's Iphone te gebruiken zijn we uiteindelijk op tijd en helemaal veilig weer bij het beginpunt aangekomen.

Nadat we het liftje naar beneden hadden genomen, gingen we weer de tourbus in (zo'n rode bus) en reden we bijvoorbeeld langs het stadium. Bij het marktpleintje stapten we uiteindelijk uit. Daar kregen we vrije tijd. Ik ging samen met een paar anderen souveniers halen. Dat werd dus afdingen! Uiteindelijk zijn we weer bij de mac gaan zitten en heb ik nog even kunnen facetimen,..