Lesdag 2 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu Lesdag 2 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu

Lesdag 2

Blijf op de hoogte en volg Floor

25 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Dinsdag volgden we in de ochtend lessen op de school van onze buddies en in de middag gingen we met onze buddies mee naar huis. De toetsen die ze hier krijgen zijn zo anders georganiseerd dan in Nederland. Zo kregen ze bij biologie en proefje waar iedereen met elkaar kon overleggen en antwoorden konden delen. Verder gaf de leraar zelf als een deel van de antwoorden voor mijn gevoel...

Het Zuid Afrikaans is tot nu toe nog redelijk te verstaan. Hoe vaker ik het hoor, hoe meer ik het ga begrijpen. De lessen hier op school duren 45 min. en je begint om half 8. Elk 1e uur bidden ze voordat ze beginnen en dit doen ze ook weer het allerlaatste uur.

Na de laatste les liep ik samen met Nenanda naar de bus toe om naar haar huis te gaan in Greyten. Daar liepen we samen naar haar huis. Ze had gelukkig niet het allerkleinste huis in dit gebied. Je zou haar huis nog redelijk kunnen noemen. Jammer genoeg waren haar ouders niet thuis, maar nadat ze omgekleed was gingen we op weg naar haar tante om geld te halen. Van dit geld kochten we een soort van hartig taartje als middageten. Dit aten we ergens op een bankje op. Ondertussen kwamen we Loes en Eline tegen. Met z'n zessen zouden we naar een bepaalde plek gaan waar we de jongens zoudens tegenkomen en samen met hun naar de watervallen te gaan. Jammer genoeg ging dit niet door en liepen we weer het hele stuk terug, wat volgens onze buddies 'niet lang was'.

Voordat we naar het huis van de buddy van Eline gingen, ging ik samen met mijn buddy nog even naar haar huis. Daar vertelde ze dat haar hond: tequila heet. Bij de buddy van Eline stelde ik me even voor en had een gesprek met haar ouders. Ze zijn hier allemaal zo gastvrij!

Het plan was om met z'n allen te gaan paardrijden, maar toen we op de plek aankwamen waar we dit zouden gaan doen bleek het dat Stan al met z'n buddy weg was met het paard. Daarom gingen we maar met z'n allen op een grasveld zitten. Hier werden we voorgesteld aan een paar vrienden en luisterden naar nederlandse en afrikaanse muziek.

In de avond aten we met z'n allen pizza en deelden onze ervaringen met elkaar. Tijdens deze bespreking sprong er een krekel op mijn arm uit het niets! Echt heel vies. Er is hier een soort van krekelplaag. Elk moment van de dag hoor je ze...

Woensdag gaan we naar de town ships in Cape Town. Ik ben benieuwd!

xxx

  • 28 Februari 2014 - 15:27

    Jasmijn:

    Heee Floor,
    Wat een leuk blog. Het was zeker wel een erg zware reis heen.. Haha. Je hebt zo te lezen al veel leuke dingen meegemaakt. In luca's verslag las ik dat jullie bij cape point waren geweest. Hoe vond je dat? Ik ben benieuwd naar de foto's! Heel veel plezier nog! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Zuid-Afrika 2014

Internationale stage naar Zuid Afrika (2 weken)

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2014

Cape Point

27 Maart 2014

Cape Point

04 Maart 2014

Safari

04 Maart 2014

Table mountain

04 Maart 2014

Robbeneiland
Floor

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5656

Voorgaande reizen:

21 Februari 2013 - 08 Maart 2013

Zuid-Afrika 2014

Landen bezocht: