De allereerste dag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu De allereerste dag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu

De allereerste dag

Blijf op de hoogte en volg Floor

23 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Zondag moesten we al om 5 uur opstaan wat nauwelijks te doen was na maar 4/5 uur slaap. Om half 6 gingen we op weg naar de whale watching. Doordat dit niet het seizoen van de walvis is, gingen we de zee op om naar haaien te kijken. Nadat iedereen een reddingsvest + enorme oranje jas aan had gingen we de boot op. De boot ging super hard over de grote golven heen.

Om de haaien te lokken legden ze een soort 'cage' in het water. Ondertussen voeren we langs 'bird island', waar heel veel vogels zaten. Het eiland tegenover zat propvol met duizenden zeehonden. De zeehonden maakten precies het geluid van een schaap. Toen we een stukje terug voeren, kwamen we langs twee andere boten die op zoek waren naar haaien, maar na 1,5 uur wachten hadden ze nog geen enkele haai gezien. Op onze weg terug (we hadden de zoektocht opgegeven) zag 1 van de begeleiders een witte haai rond de boot zwemmen. Heel gaaf!

Eenmaal terug gingen we in de drie busjes op weg naar het strand. Daar kregen we een aantal uur vrije tijd. Samen met luca ben ik een stukje gaan rondlopen over het strand. Het laatste half uurtje ben ik samen met Luca en Evelien bij een cafe genaamd Dutchies iets lekkers wezen drinken.

Daarna gingen we op weg naar het plaatsje Hermanus. Daar kregen we geld (50r pp.) voor het avondeten. Voordat ik samen met Eline, Evelien en Luca bij een pizzaria ging eten, konden we op een afrikaanse markt gaan rondkijken. Rond half 6 gingen we weer met het busje terug naar Genadendal. Daar kwam iedereen erachter dat de eerste dag zon veel rode armen en benen veroorzaakt had...