De reis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu

De reis

Blijf op de hoogte en volg Floor

22 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Vrijdag 21 februari begon het voor ons. Rond 6 uur moesten we ons verzamelen in Dusseldorf. Na een kort afscheid en een uurtje wachten konden we het vliegtuig in (naar Dubai). Jammer genoeg zat niet alles mee tijdens de reis. Ik heb geen oog dicht kunnen doen en de vlucht van Dubai duurde twee uur langer dan verwacht omdat de smog te dik was + het vliegverkeer te druk was om te landen. Doordat er een camera onder en voorop het vliegtuig zat, konden we de hele landing volgen op onze schermpjes. Zo zagen we toch nog een stukje van Dubai.

Veel tijd om even uit te rusten van de vlucht en rond te kijken op Dubai Airpoirt was er niet. We hadden twintig minuten om uiteindelijk half rennend naar onze gate te komen. Uiteindelijk was het vliegtuig te laat en moesten we alsnog een half uur wachten. Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten duurde het nog ontzettend lang voordat we echt gingen opstijgen. Ik denk dat we in totaal drie uur in het vliegtuig hebben zitten wachten totdat het vliegtuig ging opstijgen.
Dit kwam doordat de smog zo erg was en het vliegverkeer boven dubai heel erg druk was. Net iets voordat we de eerste keer wilden opstijgen viel de elektriciteit uit...
Net wanneer alles opgelost leek te zijn ging het brandalarm af. Uiteindelijk was alles opgelost en konden we opstijgen.

Op het vliegveld van Cape Town stonden alle buddies ons op te wachten. Dit was dus onze eerste ontmoeting. Mijn buddy heet: Nenanda.
Samen met alle nederlanders en buddies gingen we in de schoolbus om nog twee uur te rijden naar Genadendal. De bus ging niet normaal hard!

Eenmaal bij ons huisje aangekomen (rond 23:30) was ik kapot. Tijdens de reis had ik namelijk niet meer dan drie uur geslapen...