Robbeneiland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu Robbeneiland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu

Robbeneiland

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 Maart 2014 | Nederland, Nederland

Zaterdag gingen we dan eindelijk naar Robbbeneiland. Na weer een aantal uur rijden kwamen we in Waterfront Daar zetten we onze busjes neer en liepen naar de plek waar we met een boot naar Robbeneiland zouden gaan. Eenmaal op Robbeneiland kregen we een tour over het eiland in een bus. Na de tour gingen we dan naar de plek waar Mandela gevangen had gezeten. Een ex-gevangene vertelden ons over het leven in de gevangenis en liet ons de cel van Nelson Mandela zien. Toch bijzonder hoe iemand in zo'n klein kamertje het zo lang heeft volgehouden...

Na Robbeneiland zijn we naar het District 6 museum gegaan. Een oude man genaamd Noor vertelden ons over zijn ervaringen van de apartheid en liet verschillende foto's zien. Daarna mochten we even in het museum rondkijken.

Uiteindelijk kregen we weer 50r pp. mee om iets te gaan eten in Waterfront. Samen met een paar anderen gingen we naar de macdonalds waar we eindelijk weer wifi op ons mobiel hadden...