Social services - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu Social services - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Floor Broek - WaarBenJij.nu

Social services

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 Maart 2014 | Nederland, Nederland

Vrijdag moesten we weer rond 6 uur opstaan, wat eigenlijk een gewoonte is geworden. Rond 7 uur liepen we naar school om onze buddies op te halen om samen (met een groepje) iets te doen in de omgeving. Er waren drie groepen. De eerste groep ging naar een creche in een ander plaatsje, de twee groep ging naar de voedselbank en ik (de derde groep) ging naar een creche in Genadendal. Toen we daar aankwamen was het precies buitenspeeltijd. Op het begin vonden de kindjes ons een beetje eng en keken wij toe hoe ze een wedstrijdje aan het spelen waren. Dit werd steeds minder en uiteindelijk stonden er elke minuut verschillende kindjes naast me die rondgezwaaid wilden worden. Ze vonden vooral de camera ontzettend leuk.

Rond een uur of half twee gingen we naar de basisschool waar we aankomende donderdag een lesje gaan geven. Daar moesten we beslissen aan welke klas we les wilden geven. Wij kozen voor de derde klas (~ 9 jaar oud). Na dit bezoek kregen we vrije tijd en was ik naar het internetcafe geweest en heb ik wat bijgeslapen, wat ernstig nodig was...